Hop til hovedindholdet

Erhvervshus Sjælland logo

Vækstfabrikkernes Startup Event 2019


Dato og tid

Onsdag d. 30. oktober 2019 kl. 08:30 til 16:00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 29. oktober 2019 kl. 10:20

Sted

Zealand, Maglegårdsvej 2, 4000 Roskilde Zealand
Maglegårdsvej 2
4000 Roskilde

Vækstfabrikkernes Startup Event 2019


Arrangementsbeskrivelse


VÆKSTFABRIKKERNES STARTUP EVENT 2019

Deltag gratis på VÆKSTFABRIKKERNES STARTUP EVENT d. 30. oktober kl. 8.30 - 16.00, og få ny inspiration til salg og markedsføring af din virksomhed.

Vækstfabrikkerne gentager successen og afholder endnu engang event i samarbejde med DANA - A-kasse for selvstændige, Roskilde Erhvervsforum og Zealand.  

På dagen møder du Jacob Risgaard, som er en af dem, der har knækket den gyldne iværksætterkode. Han står bag internet-succesen Coolshop.com og er ny løve i Løvens Hule på DR. Hør ham fortælle sin historie som iværksætter.
Derudover får du tips og tricks til at tænke ud af boksen for at lykkes som iværksætter. 


Deltag også på workshops om markedsføring, salg, video og finansiering, og gå hjem med ny viden og værktøjer til udviklingen af din virksomhed.

Program

08.30 09.00: Indtjekning og morgensnack
       
09.00 - 09.15: Velkomst 
      - Mads Vázcy Kragh, CEO Vækstfabrikkerne
       
09.15 - 09.45: Oplæg: Succes på Facebook  
      - Nick Traulsen,  partner i The Marketing Guy fortæller om deres egen analysemodel, S.A.L.E.S.-modellen, som bruges til at vurdere en virksomheds potentiale på de sociale medier. I oplægget får du muligheden for at vurdere din egen virksomhed ud fra S.A.L.E.S.-modellens fem faktorer, og du får masser af tips med på vejen, som du kan bruge til at optimere din markedsføring på verdens største sociale medie.
       
       
09.45 - 10.45: Workshops 1
       
    1 Sådan laver du godt video content
      v. Marie Vagn-Hansen, influencer og kreativ chef hos Homey Media
       
      Få svaret på, hvilke videokoncepter der fungerer på sociale medier og hvordan du kommer i gang med at bruge video. Workshoppen tager udgangspunkt i de faser der hører med til at producere godt video content til din virksomhed, herunder idégenerering, udstyr, optagelses- og redigeringsprocessen, samt redigering. Så du føler sig rustet til at gå hjem og gå i gang.
       
    2 Kom godt igang med influencer marketing
      v. Sarah Mai Stokholm, Digital Marketing Manager (EMEA), Meltwater og Maria Skovborg, Business Development, Meltwater
       
      Få helt praktisk viden om influencer marketing og hvordan du kan bruge det som markedsføringskanal. I denne workshop vil du lære mere om hvad influencer marketing er, hvordan du kommer godt i gang med brugen af influencers, samt gode råd til brug af data, research og måling.
       
    3 Den sikre vej til flere og mere loyale kunder
      v. Sanne Dollerup, partner i Emotionelle Kundetyper
       
      Kender du dét, at du får mange forskellige råd omkring din markedsføring, som ofte forvirrer dig mere end de gavner? Du bliver i tvivl om, hvad du skal satse på. Hvad der er det rigtig i forhold til dine kunder?

Når du opbygger en virksomhed, så er det vigtigt, at du koncentrerer dine ressourcer, så du kommuniker til de kunder, der i sidste ende vil blive allermest tilfredse med at handle ved dig. Det er nemlig meget forskelligt, hvilken markedsføring kunder foretrækker og dermed også hvilke løsninger de oplever som værdifulde. Efter denne workshop ved du præcist, hvad du skal gøre for at få flere og mere loyale kunder - og hvordan du samtidig sparer tid og penge.
       
    4 Kickstarter - Sådan finansierer du din ide via crowdfunding
      v. Nick Traulsen, partner i The Marketing Guy
       
     

Er du i gang med at udvikle prototypen til et pissefedt produkt? Mangler du funding for at sætte skub i drømmene? Har du idéen til den nye dybe tallerken, og tænker du at crowdfunding kunne være en mulighed? Har du overvejet Kickstarter?

Så bør du ikke gå glip af denne workshop, hvor du lærer fra Facebook-bureauet bag bl.a. nogle af nordens mest succesfulde Kickstarter-kampagner, herunder SOUNDBOKS og Rec Watches. I The Marketing Guy har haft en finger med i de mest succesfulde Kickstarter-kampagner i Norden nogensinde. I denne hands-on workshop lærer du af alle deres fejl, og får en sand syndflod af hacks og strategier, der er uvurderlige at have med hvis du overvejer crowdfunding.

       
       
10.50 11.05: Panel - Gode råd til din salg og markedsføring
      Få gode råd til at komme videre med din salg og markedsføring 
       
       
11.05 - 11.15 Pause
       
       
11.15 - 12.00: Oplæg: Personlig branding 
      - Irina Olsen
       
       
12.00 - 12.30: Overrækkelse af Vækstfabrikkernes Startup Pris 2019
       
12.30 - 13.00: Frokost og netværk
       
       
13.00 - 14.00: Workshops 2
       
    1 Sådan laver du godt video content
    2 Kom godt igang med influencer marketing
    3 Den sikre vej til flere og mere loyale kunder
    4 Kickstarter - Sådan finansierer du din ide via crowdfunding
       
       
14.00 -  14.30: Kaffe, kage og netværk
       
       
14.30 - 15.30: Key note speaker - Jacob Risgaard
       
      Jacob er keynote speaker til Vækstfabrikkernes Startup Event og vil lære dig at tænke ud af boksen. Han giver sine bedste tips og tricks, blandt andet om, hvordan vi bliver nødt til at tænke ”vildere”.
       
15.30:     Take aways
       































Vi tager forbehold for ændringer i programmet. 

Tilmeldingsinformation
Det er gratis at deltage, men vi opkræver et no-show fee på 300 kr. per person. Når du tilmelder dig, skal du vælge hvilken workshop du ønsker at deltage på - først til mølle.

Præsentation af oplægsholderne

Jacob Risgaard
Jacob Risgaard er en af dem, der har knækket den gyldne iværksætterkode. I hvert fald har han startet internetsuccesen Coolshop og er medejer i Coolrunner, Streetman og 8 andre virksomheder. Han er også kendt fra TV, hvor han i 365 dage til succes hjalp nystartede iværksættere med at overleve. Desuden er han ny løve og investor i DR1s Løvens Hule.
Nick Traulsen, The Marketing Guy
Nick står bag The Marketing Guy, som er et Facebook-bureau med base i hjertet af København. Han hjælper virksomheder med at etablere Facebook som en afgørende faktor i disse virksomheders succes, ved for alvor at skyde væksten i gang på de sociale medier og har arbejdet sig op til at blive landets førende Facebook-nørd.
Irina OIsen
Irina Olsen er blogger, influencer og realitystjerne. Hun har været kunststøjteløber på elite niveau og har de seneste 8 år skabt et brand på hendes sociale platforme, hvor hun i dag er en af Danmarks største influenter og personlige brands. Hun sætter fokus på hvordan man opbygger tillid og et personligt brand via sociale medier.
Sarah Mai Stokholm
Digital Marketing Manager (EMEA) hos Meltwater.
Sarah Mai Stokholm er ansvarlig for Digital Marketing (EMEA) hos Meltwater. Med fokus på effektiv brug af data, arbejder hun med digitale markedsføringsaktiviteter på tværs af Europa. Derudover har Sarah en stor interesse for Influencer Marketing
Maria Skovborg
Business Development hos Meltwater
Maria Skovborg arbejder med Business Development hos Meltwater og har en baggrund som Cand.Merc.(Kom.) fra CBS. Til dagligt arbejder hun med rådgivning i research og brug af data i forbindelse med Influencer Marketing
Marie Vagn Hansen, influencer og kreativ chef hos Homey Media
Marie arbejder til daglig med kreativ kommunikation, relationer og vækst på sociale medier. Hun producerer engagerende organisk indhold og har arbejdet med SoMe og videoproduktion i mange år. Qua hendes virke som influencer, ved hun lige præcis, hvad der skal til for at få succes på sociale medier. Hun har desuden vundet en pris for Årets Serie til den danske Youtube Award "Guldtuben" i 2017. Marie har desuden lavet online kampagner for brands som H&M, LEGO, Toyota, Philips, Alm. Brand, Bloggers Delight og Starbucks.
Sanne Dollerup, partner i Emotionelle Kundetyper
Sanne Dollerup er partner i Emotionelle Kundetyper Aps. Hun har en ph.d.-grad strategisk markedsføring, og har i den forbindelse studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning, og formidler netop den viden. Sanne er en erfaren foredragsholder og har tidligere haft eget reklamebureau, og været selvstændig i 7 år og kender dermed rigtig godt til de konkrete udfordringer man kan sidde med som iværksætter

 


Årets Iværksætter Event 2019 afholdes i samarbejde med DANA - akasse for selvstændige, Roskilde Erhvervsforum og Zealand.
 

Dette er et åbent arrangement for iværksættere og mindre virksomheder med CVR nummer i region Sjælland og Hovedstaden.

 

 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >